Przedszkole nr 6 im. Krasnala Hałabały w Mikołowie.

Slide Przedszkole nr 6 im. Krasnala Hałabały
w Mikołowie

“Karuzela Umiejętności”

Wsparcie edukacji przedszkolnej w Gminie Mikołów. Celem projektu jest podniesienie jakości oferty edukacyjnej,poprzez rozwijanie wśród dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych, realizację zajęć dodatkowych wspierających ogólny rozwój psychofizyczny dzieci, wczesne diagnozowanie deficytów rozwojowych i potencjałów, zajęć specjalistycznych oraz kształtujących świadomość ekologiczną.

Mikołowska Akademia Odkrywania Kodowania HumaniTASKI”

Projekt realizowany z @Akademia Humanitas,który ma na celu rozwijanie kompetencji społecznych i intelektualnych u dzieci, umiejętności współpracy, logicznego myślenia, kreatywności przez zabawę i działanie z elementami kodowania.

„Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy”

Projekt promujący czytelnictwo wśród przedszkolaków, umożliwiający łagodną adaptację dzieci do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książek oraz umożliwiający rozwijanie potencjału poznawczego dzieci.

„Witaminki”

Projekt edukacyjny promujący zdrowe nawyki żywieniowe, którego głównym celem jest kształtowanie u dzieci już od najmłodszych lat kultury spożywania zdrowych posiłków, w których przeważają warzywa.

„Mały miś w świecie wielkiej literatury”

Projekt, którego głównym celem jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa, zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom − uświadamianie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych, tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela, wprowadzanie dziecka w świat literatury, budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość  plastyczną.

20 minut dla matematyki”

Głównym celem projektu jest realizacja Dziecięcej Matematyki autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej w grupie przedszkolnej zgodnie z założeniami koncepcji oraz angażowanie i inspirowanie rodziców przedszkolaków do codziennej aktywności matematycznej z wykorzystaniem sytuacji życiowych.

„EKO przygody z żywiołkami”

Projekt, którego głównym celem jest wielozmysłowe poznanie 4 żywiołów i ich znaczenia dla człowieka oraz rozwijanie świadomości ekologicznej dzieci.

„Piękna nasza Polska cała”

Projekt, którego celami są min. kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej, rozwijanie u dzieci zainteresowań symbolami narodowymi, poznanie historii, tradycji, architektury, przyrody swojego regionu (dostrzeganie piękna ojczystego miejsca), budzenie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem tj. rodziną, przedszkolem, miejscowością, przybliżenie sylwetki wybranych bohaterów narodowych (z kraju i swojego regionu), uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną, poznanie legend i baśni polskich itp.

Senso-Smyki”

Projekt, którego głównym celem jest wzmacnianie integracji grupy, wspomaganie prawidłowego rozwoju najmłodszych, stymulacja wszystkich zmysłów i dążenie do ich harmonijnej współpracy.

„Z EDUMUZ w logopedię edycja II”

Projekt edukacyjny, którego głównym celem jest profilaktyka logopedyczna prowadzona w oparciu o piosenki Marii Zofii Tomaszewskiej, jak również rozwijanie poczucia rytmu, uwrażliwianie dzieci na odgłosy otaczającego świata, rozwijanie refleksu, słuchu i pamięci muzycznej, rozwijanie pamięci słuchowej i wyobraźni ruchowej.

„Z krasnalem wspaniałym jego przygody w przedszkolu czytamy”

Projekt skierowany do przedszkoli z terenu całej Polski, należących do klubu przedszkoli Krasnala Hałabały, którego głównym celem jest umożliwienie dzieciom częstego kontaktu
z książką, jak również zaznajomienie ich z twórczością Lucyny Krzemienieckiej, autorki książki o przygodach krasnala Hałabały.

Sztuka emocji”

Ogólnopolski projekt edukacyjny, którego głównym celem jest przybliżenie i oswojenie dzieci ze światem uczuć i  emocji za pomocą sztuki w różnych formach.

„Serdeczna karteczka”

Ogólnopolski projekt edukacyjny, którego głównym celem jest kształtowanie u dzieci postawy życzliwości, empatii i szacunku, jak również rozwijanie aktywności twórczej i kreatywności dzieci.